Q8 Varmeservice

Betingelser for varmeserviceaftaler

Gælder for alle abonnementer

For at sikre optimal drift og forebygge uforudsete stop udskifter vi ved hvert serviceeftersyn som regel dyse, filtre og pakninger. Reservedelene afregnes til dagspris og er ikke en del af abonnementet.

Eftersynet

  • Afprøvning af termostat
  • Afprøvning af sikkerhedsrelæ
  • Kontrol af pumpefilter/forfilter
  • Kontrol af olietryk
  • Kontrol af afskæringsventil
  • Rensning af brænderhoved
  • Rensning af tændelektroder
  • Rensning af blæserhjul
  • Rensning af flammekontrol
  • Udskiftning af oliedyse (ekskl. oliedysens pris)
  • Eftersyn af brændkammer
  • Indregulering af forbrænding
  • Kontrolmåling
    (måling af sodplet, ilt-procent, røgtemperatur og skorstenstræk
  • Miljørigtig bortskaffelse af defekte dele
  • Kontrol og påfyldning af vand på anlægget
    (ved åben ekspansionsbeholder skal kunden være hjemme)
  • Reservedele faktureres til dagspris

Energibesparelser

Retten til indberetning af energibesparelser i forbindelse med serviceeftersyn af oliefyret overdrages til Q8 og kan således ikke videregives til andre.

 

Gælder kun Udvidet Oliefyrsservice

NB! Dette abonnement kan ikke tegnes på oliefyr placeret i huse på ikke landfaste øer (undtaget er Bornholm)

Frie Tilkald

Ved akutte problemer med brænder, kedel, ekspansionsbeholder, shuntventil og cirkulationspumpe får du besøg eller henvendelse fra en servicetekniker hurtigst muligt, fra du har kontaktet os i nedennævnte tidsrum. Kørsel og arbejdsløn er gratis*

1. oktober til 30. april
Alle dage kl. 8-19.30.
Tilkald rekvireret efter 19.30 udføres den efterfølgende dag

1. maj til 30. september
Mandag - torsdag kl. 8-16
Fredag kl. 8-15.30

* Dog ikke selve arbejdet med eventuel udskiftning af kedel, shuntventil, ekspansionsbeholder eller cirkulationspumpe

Frie tilkald dækker ikke, hvis problemet skyldes:

  • At olietanken har været løbet tør
    - undtagen hvis du er tilmeldt automatisk olielevering hos Q8
  • Parafinudskillelse
    (kan forekomme i udendørstank ved meget lave temperaturer)
  • Manglende strøm til anlægget
  • Manglende vand på anlægget 
  • Skjulte installationer
  • Isolering
  • Brugsvandsinstallationer
  • Udskiftning af kedel, varmtvandsbeholder eller olietank
    - undtagen hvis arbejdet er udført af Q8
  • Ny installation - undtagen hvis arbejdet er udført af Q8
  • Defekter påpeget på seneste tilstandsrapport, men ikke udbedret
  • Fejl i forbindelse med lynnedslag
    (vi udfærdiger gerne installatørerklæring til forsikringsselskab)
  • Varmestyringsautomatik - undtagen hvis arbejdet er udført af Q8
  • Defekter ved tankinstallation
  • Defekter på centralvarme (radiatorer, ventiler, tilhørende rør) og brugsvandsinstallationer
  • Defekter ved sugeslange/sugeledning
  • Egen udskiftning af reservedele

Q8 Tilstandsrapport

En årlig gennemgang af hele husets varmesystem med udfærdigelse af en rapport over varmesystemets stand, evtentuelle svagheder og dine muligheder for at forbedre varmeøkonomien.

OlietankTjek

Komplet tjek af olietanken og dens synlige installationer. Du får sikkerhed for, at alt er lovligt og i god stand.

  • Visuel bedømmelse af olietankens tilstand (kun overjordiske tanke)
  • Pejling for vand i olietanken
  • Tjek af tankalarm
  • Tjek af synlige rørføringer
  • Returrør sløjfet
  • Påfyldningsrør med dæksel

 

Tilvalg til alle abonnementer

Kedelrens

Varmeteknikeren fjerner de belægninger, der løbende sætter sig i brændkammeret og forringer varmeøkonomien.

  • Renbørstning af brændkammer
  • Rensning af evt. røggaskanaler
  • Støvsugning af brændkammer
  • Støvsugning af sod omkring kedlen
  • Miljørigtig bortskafning af sod og aske